روغنکاری چرخ خیاطی

کدامیک از قسمت های چرخ را روغنکاری نمائیم؟

قسمت کمپلت ماکو. توجه داشته باشید که غیر از این قسمت، هیچ یک از اجزای دیگر چرخ را نباید روغنکاری کنیم!

مشکل رایج بعدی که عموما برای افراد پیش می آید، پاره شدن نخ است! سوال بعدی ای که وجود دارد این است که علت پاره شدن نخ چیست؟
در خصوص پاره شدن نخ، حالت های زیر ممکن است رخ داده باشد: یکی از رایج ترین این حالات، استفاده از سوزن و نخ نامرغوب است. مورد بعدی، سفت بودن کشش نخ بالا نسبت به نوع پارچه می باشد و گاهی اوقات نیز، اشتباه در نخ کشی چرخ موجب پاره شدن نخ می شود.

یکی از نکات رایجی که عموما برای خیاطان رخ می دهد، جمع شدن نخ و یا گیر کردن آن است,چه نکاتی را درهنگام کار با چرخ خیاطی رعایت کنیم تا هیچ وقت با این مشکل مواجه نشویم؟

اولین نکته ای که باید رعایت نمایید این است که به هنگام نخ کشی، اهرم بالابر پایه حتما درحالت بالا قرار گیرد تا نخ بین دیسک ها و در مسیر مناسب قرارگیرد. همچنین درجه کشش نخ را نسبت به نوع پارچه تنظیم نمایید .نکته ی بعدی این است که هرگز توپی چرخ را برعکس نچرخانید زیرا این عمل باعث جمع شدن نخ درکمپلت و درنهایت گیرکردن چرخ می‌شود. در آخر هم دقت داشته باشید توپی به سمت خودمان چرخانده شود و هیچ وقت دوخت بدون پارچه انجام ندهیم.

هر چند وقت یک بار چرخ را روغنکاری کنیم ؟

معمولا پس از هر6 تا 8 ساعت کار مداوم با چرخ، باید آنرا روغنکاری نمود. همچنین در صورت عدم استفاده از چرخ به صورت طولانی مدت نیز ابتدا آنرا نظافت و سپس روغنکاری نمائید تا چرخ برای استفاده بعدی آماده به کار باشد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *