مشخصات چرخ خیاطی صنعتی

انواع چرخ خیاطی صنعتی و کاربرد آنها

مقدمه

در گذشته که چیزی به نام چرخ خیاطی وجود نداشت، افراد یا خیاطان بسیاری از دوخت و دوزهای خود را به صورت دستی انجام می‌دادند. این امر موجب اتلاف وقت آنها شده و قاعدتاً کاری بی‌کیفیت را به آنها ارائه می‌داد. کم کم با وجود آمدن چرخ‌های خیاطی کار خیاطان آسان‌تر شد و توانستند با استفاده از آنها البسه‌های بسیار زیادی را با پوشش‌های پارچه‌ای بدوزند.

چرخ خیاطی در اندازه و ابعاد متفاوت و با تنوع بسیار بالایی در فروشگاه چرخ خیاطی در شیراز موجود می‌باشد. حال چه خیاط باشید و چه خیاط نباشید، وجود یکی از این چرخ‌ها را در خانه بر خود واجب می‌دانید. در این مطلب می‌خواهیم با مشخصات چرخ خیاطی صنعتی و انواع آن بیشتر آشنا شویم.

چرخ خیاطی صنعتی چیست

چرخ‌ های خیاطی صنعتی به چرخ‌هایی گفته می‌شوند که برای تولید در تعداد بالا در کارگا‌ه‌ های خیاطی یا در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مدل چرخ خیاطی نسبت به چرخ خیاطی‌های خانگی بسیار محکم و مقاوم‌تر می‌باشد. از نظر قدرت موتور هم از قدرت بالایی برخوردار هستند. لازم به ذکر است که علاوه بر چرخ های صنعتی خانگی و کارگاهی، نمونه دیگری از چرخ ها وجود دارد که در صنعت کیف و کفش از آنها استفاده می شود. این چرخ ها هم مانند چرخ های صنعتی در مدل های مختلف مناسب برای کارخانه کفش و تولید کننده کفش و کیف تولید و روانه بازار می شود. با این چرخ ها می توان چرم های کلفت و سنگین، انواع پارچه های مناسب کیف و کفش را به راحتی دوخت زد.

چرخ خیاطی صنعتی چیست

در کارگاه‌ های تولیدی به دلیل سرعت بسیار بالا این چرخ، تمایل استفاده از آن بیشتر از چرخ‌ های خانگی است. طرز استفاده و کارایی این دستگاه نسبت به چرخ خیاطی‌های خانگی بسیار متفاوت می‌باشد.  استفاده از آن نیاز به تخصص بالاتر و بیشتری خواهد داشت. حال هرگاه میان استفاده از آن دچار مشکل شدید می‌توانید از نمایندگی تعمیرات چرخ خیاطی شیراز کمک بخواهید. آنها با تخصص چندین ساله در این زمینه، به رفع عیب چرخ شما می‌پردازند.

انواع مدل چرخ خیاطی صنعتی

چرخ‌های صنعتی از انواع چرخ‌های تخصصی ساخته شده‌اند. حال در ادامه به معرفی مشخصات چرخ خیاطی صنعتی می‌پردازیم.

  • چرخ صنعتی با صفحه کار استوانه‌ای

این مدل چرخ خیاطی دارای صفحه کاری به شکل استوانه می‌باشد و بر عکس مدل مسطح است. در فروشگاه‌ های فروش چرخ خیاطی در شیراز، این مدل چرخ به فراوانی به چشم می‌خورد. پس اگر قصد خرید دارید، می‌توانید به یکی از این فروشگاه‌ ها مراجعه نمایید.

  • چرخ خیاطی راسته دوز

یکی از مهم‌ترین انواع چرخ خیاطی‌ های صنعتی همین چرخ خیاطی راسته دوز می‌باشد. این مدل چرخ خیاطی، دوختی بسیار مستقیم و یکدست را با بخیه‌های مختلف بر روی پارچه‌هایی برای دوختن ایجاد می‌کند.

چرخ خیاطی راسته دوز

  • چرخ خیاطی صنعتی سردوز

یکی دیگر از انواع چرخ خیاطی صنعتی چرخ سردوز می‌باشد، که دارای یک تیغه است. این تیغه هنگام دوخت پارچه، لبه‌های اضافه پارچه را می‌برد و آن را زیبا آرایش می‌کند. این روش موجب شده که پس از دوخته شدن پارچه از ریش ریش شدنش جلوگیری به عمل آورد. در بسیاری از چرخ خیاطی‌های صنعتی دارای سردوز، این امکان وجود دارد که علاوه بر اینکه پارچه را می‌دوزد یک دوخت مجزا و محکم هم برای استحکام بیشتر آن در کنارش ایجاد می‌کند. یکی از معایب این قابلیت، امکان خراب شدن مکرر آن است. در صورت ایراد در دوخت سردوز اگر علمی در زمینه تعمیر آن نداشتید، بهتر است از مرکز تعمیرات چرخ خیاطی صنعتی در شیراز کمک بخواهید.

  • چرخ خیاطی با توانایی گلدوزی

این مدل چرخ خیاطی مخصوص و ویژه دوخت‌های گلدوزی می‌باشد. با استفاده از این قابلیت خیلی سریع، آسان و به راحتی به دوخت می‌پردازد. این مدل چرخ‌ها به صورت کامپیوتری هستند و الگوهای بسیار زیادی برای دوخت درون خود دارند. به همین دلیل بسیار حساس بوده و بیشتر در معرض خرابی قرار می‌گیرند، زیرا سیستمی هستند و الگوها را در خود ذخیره می‌کنند. اگر سیستم به هم بریزد بسیاری از برنامه‌ها از بین می‌روند، اما جای نگرانی نیست. زیرا مرکز تخصصی تعمیرات چرخ خیاطی در شیراز در اسرع وقت به تعمیر اصولی آنها می‌پردازد.

  چرخ خیاطی گلدوزی

  • چرخ خیاطی صنعتی میاندوز

همانطور که از نام این چرخ خیاطی بر می‌آید، برای دو خط میانی لباس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش دوخت روی پارچه دو ردیف دوخت موازی و در زیر یک ردیف دوخت ۷ و ۸ قرار می‌گیرد. نمای این دوخت بسیار زیبا و محکم است. در بسیاری از فروشگاه‌های ارائه چرخ خیاطی در شیراز به خیاطانی که دوخت زیبا و منحصر به فردی را می‌خواهند، این مدل چرخ خیاطی را پیشنهاد می‌دهند.

  • چرخ خیاطی صنعتی سر سوزه کابویی

این مدل چرخ خیاطی در مواردی که دو لبه پارچه به همدیگه قرار است دوخته شود، مورد استفاده و کاربرد قرار می‌گیرد. در این نوع دوختن پارچه، از ریشه شدن آن هم به شدت جلوگیری به عمل می‌آورد و در انتهای دوخت با این چرخ سه ردیف دوخت موازی بر روی پارچه ایجاد می‌گردد. این نوع دوخت بسیار محکم و یکنواخت هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *