فوت و فن خرید یک چرخ خیاطی خوب

مقدمه

چرخ خیاطی یک ابزار مورد نیاز در هر خانه است که می توان از آن ها برای دوخت هر نوع پارچه ای استفاده کرد. خیاطی یک هنر قدیمی است، که مورد علاقه بسیاری از صنعتگران مد قرار دارد. صرف نظر از نظر جنسیت، بسیاری از خانوارها و کارشناسان خیاطی با این چالش روبرو هستند تا مهارت ها و ایده های خارق العاده مربوط به خیاطی را بتوانند به راحتی مطرح کنند. از مهارت های خیاطی می  توانید برای سرگرمی، شغل و یا حتی به عنوان تجارت استفاده کنید. بهتر است چرخ خیاطی را خریداری کنید که بتواند تمامی تکنیک های خیاطی را پشتیبانی کند. چرخ خیاطی های امروزی دارای صفحه نمایش دیجیتال هستند که دوخت ها و طرح ها را نمایش می دهند. هنگام خرید چرخ خیاطی در شیراز بهتر است به قابل دسترس بودن ابزار و لوازم خیاطی متناسب با نوع دستگاه خود، دقت کنید. در ادامه مقاله درباره نکات مهمی که در زمان خرید چرخ خیاطی باید به آن مطلع باشید، بیشتر توضیح می دهیم.

خرید چرخ خیاطی در شیراز

شاید برای شما این سوال پیش آید که بهتر است چه مدل چرخ خیاطی را خریداری کنید؟ بدون شک فرآیند تصمیم گیری برای انتخاب چرخ خیاطی در زمان های قدیم، بسیار ساده تر بوده است. برای خرید بهترین نوع چرخ خیاطی، بهتر است درباره مشخصات انواع آن ها اطلاع داشته باشید. در ادامه به معرفی چند نمونه از آن ها می پردازیم.

1-چرخ خیاطی برقی: چرخ خیاطی برقی یکی از محبوب ترین نوع چرخ خیاطی است که با کمک آن ها می توانید انواع دوخت ها را به وسیله پدال پا، انجام دهید. چرخ خیاطی های برقی به بیان ساده یک نوع چرخ خیاطی استاندارد هستند که از موتور DC برای حرکت سوزن در سرعت های پایین استفاده می کنند. در چرخ خیاطی های برقی پایه دار، یک موتور در بدنه آن ها قرار داده شده است. موتور موجود در چرخ خیاطی باعث حرکت سوزن در قسمت بالایی دستگاه می شود و سایر قسمت های کار دستگاه را نیز کنترل می کند. با کمک پدال های پای موجود در چرخ خیاطی، می توان طیف وسیعی از سرعت ها را ارائه داد.

چرخ خیاطی برقی

2-چرخ خیاطی کامپیوتری: چرخ خیاطی های کامپیوتری مشابه با یک ماشین های الکتریکی معمولی عمل می کنند. این مدل چرخ خیاطی توسط رایانه ای کنترل می شوند که از قبل با کشش، طول و عرض مناسب برای هر نوع سبک دوخت برنامه ریزی شده اند. چرخ خیاطی های کامپیوتری توسط صفحه لمسی و صفحه نمایش کار می کنند. بر روی مدل های پیشرفته تر چرخ خیاطی های کامپیوتری، می توانید برنامه ها را از رایانه شخصی خود دانلود کنید. چرخ خیاطی کامپیوتری قابلیت ذخیره کردن اطلاعات را بر روی خود دارند.

چرخ خیاطی کامپیوتری

3-چرخ خیاطی سردوز: این مدل چرخ خیاطی به گونه ای طراحی شده اند که به درزهای لباس ظاهر بسیار زیباتری می بخشند. از آن جا که عملکرد آن ها بسیار محدود است، شما عزیزان نمی توانید به تنهایی از چرخ خیاطی های سردوز استفاده کنید. برای مرتب کردن لبه های لباس می  توانید از چرخ خیاطی های معمولی نیز استفاده کنید؛ برای این امر باید پارچه را خودتان برش داده و سپس دستگاه را روی حالت دوخت زیگزاگ قرار دهید. انجام دادن این کار زمان بر است و ممکن است یک برآمدگی جزئی نیز ایجاد شود. این مدل چرخ خیاطی معمولا به صورت 4 رشته ای استفاده می شوند، اما برخی از مدل های آن ها به عنوان ماشین های 2،3 و یا حتی 5 رشته ای نیز استفاده می شوند.

چرخ خیاطی سردوز

4-چرخ خیاطی صنعتی: چرخ خیاطی های صنعتی معمولا برای یک نوع دوخت در نظر گرفته شده، طراحی شده اند. به عنوان مثال یک چرخ خیاطی معمولی فقط می تواند دوخت مستقیمی را انجام دهد، اما برخی از مدل های چرخ خیاطی صنعتی می توانند دوخت مستقیم و زیگزاگ نیز انجام دهند. امکانات به کار رفته در ساخت انواع چرخ خیاطی صنعتی شیراز، از تنوع بسیار زیادی برخوردار است.

چرخ خیاطی صنعتی

5-چرخ خیاطی های خانگی: این مدل دستگاه، ساده ترین نوع چرخ خیاطی است. از انواع چرخ خیاطی خانگی شیراز می توانید برای دوخت های ساده لباس استفاده کنید. تکنولوژی به کار رفته در ساخت چرخ خیاطی های خانگی در حال پیشرفت است.

فروشگاه چرخ خیاطی شیراز

در راستای خرید بهتر چرخ خیاطی در شیراز، بهتر است به فروشگاه های محلی معتبر مراجعه کنید. هنگام مراجعه به فروشگاه های چرخ خیاطی، متناسب با نوع بودجه خود می توانید بهترین نوع دستگاه را خریداری کنید. علاوه بر قیمت خرید دستگاه چرخ خیاطی باید به سایر هزینه های دیگر از جمله بیمه، خدمات گارانتی و هزینه های حمل و نقل نیز توجه کنید. در صورتی که قصد دارید سرمایه گذاری هنگفتی در زمینه حرفه خیاطی انجام دهید، خرید ماشین آلات باکیفیت توصیه می شود. به نوع برند چرخ خیاطی در زمان خرید، حتما توجه کنید.

متناسب با کار خود، بهتر است چرخ خیاطی را انتخاب کنید که از تنوع دوخت بالایی برخوردار باشد. اگر فردی مبتدی هستید ممکن در زمان یادگیری حرفه ی خیاطی، نیاز به چرخ خیاطی پیشرفته ای نداشته باشید. اما با گذر زمان و با یادگیری تکنیک های خیاطی، باید از چرخ خیاطی هایی با تنوع دوخت بسیار بالا استفاده کنید. هنگام تهیه لوازم چرخ خیاطی، بهتر است به نوع برند دستگاه توجه کنید. سرعت چرخ خیاطی یکی از فاکتورهای مهمی است که در زمان خرید باید به آن توجه کنید، برخی از چرخ خیاطی ها قابلیت تنظیم سرعت را بر روی خود دارند. بعضی از چرخ خیاطی ها دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند، این امر باعث می شود تا شما عزیزان با اطمینان کامل آن ها را خریداری کنید.

از چه نوع پارچه ای برای چرخ خیاطی استفاده کنیم؟

قبل از خرید چرخ خیاطی، فکر کردن به نوع پارچه هایی که با آن سروکار دارید، بسیار مفید است. برخی از چرخ خیاطی ها ممکن است به راحتی با پنبه ها و پارچه های کمی سنگین تر بتوانند کار کنند، اما ممکن است برای استفاده از پارچه های متراکم تر مانند پارچه هایی که برای ساخت مبلمان استفاده می شوند، مناسب نباشند. پارچه های ضخیم تر مانند پارچه های پشمی و جین در مقایسه با پارچه های نازک تر، به طول دوخت بیشتری نیاز دارند.

دوخت پارچه های جین

 بررسی کنید که چرخ خیاطی که انتخاب کردید، گزینه مناسبی برای دوخت های بلند و کوتاه باشند. اگر بیشتر اوقات با پارچه های نازک سروکار دارید، چرخ خیاطی را انتخاب کنید که به شما این امکان را دهد تا فشار پای پدال را بتوانید کاهش دهید تا خطر گیر کردن پارچه کاهش یابد. بررسی کنید که آیا چرخ خیاطی دارای پایه ی پلاستیکی با روکش تفلون است یا خیر، این نوع پایه گاهی اوقات بهتر از پایه های فلزی استاندارد به هنگام کار بر روی پارچه های ظریف است. به لوزام جانبی چرخ خیاطی های خود توجه کنید، مطمئن شوید که می توانید سوزن مناسب را متناسب با نوع برند و مدل دستگاه خود خریداری کنید. دوخت بر روی پارچه های کش دار کار بسیار سختی است، در زمان خرید بهتر است چرخ خیاطی مناسب برای دوخت این نوع پارچه را انتخاب کنید. در صورت استفاده مدوام از چرخ خیاطی ها، ممکن است آن ها آسیب ببینند. در صورت خرابی چرخ خیاطی های خود می توانید به مراکز تعمیرات چرخ خیاطی شیراز مراجعه کنید. با تعمیر چرخ خیاطی به جای خریداری آن ها، می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *